FANDOM

Stub Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Korona Królów Wiki rozbudowując ją!

Piastowie — pierwsza historyczna, dynastia, panująca. Wokół członków tej dynastii, rozgrywają się wydarzenia pierwszego i drugiego sezonu serialu Korona Królów.

Członkowie Edytuj

Odcinek 132

Kazimierz III Wielki — członek dynastii i król Polski

  • Kazimierz III Wielki — król Polski w latach 1333-1370.
  • Elżbieta Łokietkówna — królewna Polski, królewna Węgier; córka króla Polski Władysława I Łokietka i królowej Jadwigi Bolesławówny, siostra Kazimierza Wielkiego, Stefana i Kunegundy Łokietkównej.
  • Kunegunda Łokietkówna — królewna polska i księżna świdnicka, córka króla Polski Władysława I Łokietka i królowej Jadwigi Bolesławówny: siostra Stefana, Kazimierza Wielkiego i Elżbiety Łokietkównej, matka Bolko II Małego, Konstancji i Henryka II Świdnickiego.
  • Kunegunda Kazimierzówna — najmłodsza córka króla, Kazimierza Wielkiego i jego żony, Aldony Anny Giedyminównej; siostra Elżbiety Kazimierzówny, przyrodnia siostra Jolenty, Jadwigi, Anny i Kunegundy Kazimierzównych. Księżna Bawarii, elektorowa Brandeburska; była żona Ludwiga IV Rzymianina.
  • Elżbieta Kazimierzówna — najstarsza córka Kazimierza Wielkiego i Aldony Anny Giedyminównej; siostra Kunegundy Kazimierzówny, przyrodnia siostra Jolenty, Jadwigi, Anny i Kunegundy Kazimierzównych. Była żoną Bogusława V Pomorskiego.
  • Kunegunda Kazimierzówna — królewna polska, córka Kazimierza Wielkiego i Jadwigi Żagańskiej; siostra Anny i Jadwigi Kazimierzównych, przyrodnia siostra Jolenty, Elżbiety i Kunegundy Kazimierzównych.
  • Jadwiga Kazimierzówna — królewna polska: córka Kazimierza Wielkiego i Jadwigi Żagańskiej; siostra Anny i Kunegundy Kazimierzównych, przyrodnia siostra Jolenty, Elżbiety i Kunegundy Kazimierzównych.
  • Bolko II Mały — książę świdnicki, syn Kunegundy Łokietkówny i Bernarda Świdnickiego: wnuk Władysława I Łokietka i Jadwigi Bolesławówny.
  • Kaźko IV Słupski — syn Bogusława V Pomorkiego i syn Elżbiety Kazimierzównej; wnuk Kazimierza Wielkiego i Aldonej Anny Giedyminównej.
  • Elżbieta Pomorska — królowa czeska, cesarzowa rzymska i księżniczka pomorska, córka Bogusława V Pomorskiego i Elżbiety Kazimierzównej; siostra Kaźka IV Słupskiego. Czwarta żona Karola IV Luksemburskiego.
  • Stefan — królewicz polski, syn byłego króla polski, Władysława Łokietka i królowej Jadwigi Bolesławówny: brat Kazimierza Wielkiego, Elżbiety i Kunegundy Łokietkównych.
  • Konstancja — córka Kunegundy Łokietkówny i siostra Bolka II Małego; obecnie mniszka w klasztorze w Sączu.
  • Henryk II Świdnicki — Książę świdnicki, syn księżnej Kunegundy Łokietkówny i Bernarda Świdnickiego.
  • Anna Świdnicka — księżniczka świdnicka, córka księcia świdnickiego Henryka II i Katarzyny; żona Karola IV Luksemburskiego. Królowa Czech i Cesarzowa Rzymian.
  • Henryk I Jaworski — książę Jaworski, stryj księcia Bolka II Małego, księża Henryka II Świdnickiego i księżnej Konstancji.
  • Henryk V Żelazny — książę żagański w latach 1342–1369, ojciec królowej polski, Jadwigi Żagańskiej.
  • Eufemia Mazowiecka — księżniczka mazowiecka, księżna opolska. Druga żona księcia Władysława Opolczyka.

Spowinowaceni/Spokrewnieni Edytuj

  • Elżbieta Pomorska — księżniczka pomorska, królowa czeska i cesarzowa rzymska, córka księcia pomorskiego Bogusława V Pomorskiego i królewny polskiej, Elżbiety Kazimierzównej. Siostra Kaźko IV Słupski.
  • Kaźko IV Słupski —— książę pomorski, dobrzyński, inowrocławski i słupski. Niedoszły król polski, syn księcia pomorskiego Bogusława V Pomorskiej i królewny polskiej, Elżbiety Kazimierzównej.

Królowie Polscy z dynastii Piastów ukazany w serialu Edytuj

Królowe z dynastii Piastów ukazane w serialu Edytuj

  • Elżbieta Łokietkówna — Królewna Polska, Królowa Węgier, regentka w Polsce. Córka króla Polski, Władysława Łokietki i Jadwigi Bolesławównej, córki księcia kaliskiego, Bolesława Pobożnego.

Księżne z dynastii Piastów Edytuj

Cesarzowe Edytuj