Korona Królów Wiki
Advertisement

Odcinki sezonów 1-2 << Odcinki 3 sezonu

3rdSeason.jpg

Odcinki 3 sezonu

Lista odcinków III sezonu serialu Korona królów.

N/o # Tytuł Premiera
Odcinek 246 1 TBA 09.09.2019
Rok 1376/1377. Po koronacji na Króla Polski Ludwik Andegaweński mianował regentką swoją matkę Elżbietę. Na jej wawelski dwór i do Krakowa przyjechało oczywiście wielu Węgrów. W 1376 roku z błahego powodu zaczyna się sprzeczka, która zmieni się w rzeź Węgrów. W ciągu jednej nocy zginie ich ponad stu. Załamana królowa wraca do Budy. Ale nie jest tam mile widziana przez swoją synową - Elżbietę Bośniaczkę. Ludwik i jego żona faworyzują swoje starsze córki Katarzynę i Marię. Ale ulubienicą babki Elżbiety jest mała Jadwiga. Uparta i rezolutna. Tymczasem w dalekim Krakowie, Cudka z Gołczy szuka jednego ze swoich synów. Prosi o pomoc królewskiego namiestnika - księcia Władysława Opolczyka. Młody Niemierza wyruszył na wojnę z Litwinami i ślad po nim zaginął.

Niestety, królewski namiestnik żąda pieniędzy. I to dużych. W Wilnie, przy łożu umierającego Olgierda Giedyminowicza staje cała rodzina. Wielki Książe wybiera na następcę młodego Jogaiłę. I rozkazuje swemu bratu Kiejstutowi przysiąc mu wierność i pomoc. W litewskich lasach do obozu krzyżackiego komtura Konrada von Wallenroda przyjeżdża rycerz Pomsta. Chce być ich szpiegiem w Wilnie.

Odcinek 247 2 TBA 10.09.2019
Rok 1377. W Wilnie Olgierd Giedyminowicz żegna się z rodziną. Niewiele mu życia zostało. Wspomina swoją wielką niespełnioną miłość - królową Elżbietę. Ona też o nim myśli. I nie spodziewa się, że jej syn chce zaatakować Litwę. Tymczasem Ludwik Andegaweński przyjmuje w Budzie swojego przyszłego teścia - Leopolda Habsburga. Ich rody ma połączyć małżeństwo 4 - letniej królewny Jadwigi i niewiele starszego Wilhelma. Czy uparta Jadwiga spodoba się w Wiedniu? Czy poradzi sobie z dworskimi manierami? O małżeństwie swego syna, myśli także litewska księżna Julianna - chce, aby Jogaiła ożenił się z moskiewską księżniczką Zofią. To najlepsza partia dla przyszłego wielkiego księcia Litwy. A chrzest - obroni kraj przed Zakonem. Kraków tu też się dużo dzieje. Krajem rządzi, nielubiany właściwie przez wszystkich królewski namiestnik Władysław Opolczyk. Ważne są dla niego tylko władza i pieniądze. Rozdaje urzędy, kupuje popleczników. Zaciąga u Nikodema, męża Esterki, ogromny kredyt. Wyrusza na wojnę najpierw na Ruś, a potem chce zaatakować Litwę. Nie wie, że ci, których nie kupił, chcą go usunąć z urzędu. I to szybko. Jasiek z Melsztyna wysyła z misją do Budy młodego Pełkę. Ma błagać królową Elżbietę, aby wróciła do Krakowa. Musi się spieszyć, bo Królowa, która ma dość swojej synowej, postanawia wyjechać do Wiednia - razem z wnuczką Jadwigą. W Wilnie pojawia się Niemierza - zaginiony syn Cudki. Chce służyć Kiejstutowi.
Odcinek 248 3 TBA 11.09.2019
1377. Król Ludwik znalazł kandydatów na mężów dla wszystkich trzech córek. Zaplanował nawet przyszłość 4-letniej Jadwigi. Elżbieta uważa, że wnuczka jest za mała, by wysyłać ją do Wiednia. Postanawia jechać z dziewczynką na dwór Habsburgów. Władysław Opolczyk przekupuje kolejnych polskich możnych. Dobiesław z Kurozwęk i jego syn Zawisza chcą podjąć wyprawę wojenną na Ruś. Liczą na duże łupy. Na Litwie Skirgiełło znajduje w lesie rannego, tajemniczego Cyryla. Kiejstut i Witold ze swoimi wojownikami napadają na obóz krzyżacki Konrada Wallenroda. Wstrząśnięty tą wieścią Olgierd Giedyminowicz umiera.
Odcinek 249 4 TBA 12.09.2019
1377. Wokół stosu pogrzebowego Olgierda Giedyminowicza zbiera się cała rodzina. Rycerz Pomsta informuje Wallenroda, że to doskonała okazja, by zabić bliskich wielkiego księcia, a przynajmniej jego brata Kiejstuta. Krzyżak odmawia. Córki Ludwika i Bośniaczki bawią się lalkami w ślub i pokładziny. Katarzyna i Maria dokuczają najmłodszej siostrze Jadwidze. W tajemnicy przed matką Ludwik planuje wyprawę na Litwę. Elżbieta postanawia wyjechać do Krakowa. Esterka odkrywa zniknięcie skrzyni ze srebrnymi monetami. Nikodem niechętnie przyznaje, że pożyczył pieniądze księciu Władysławowi Opolczykowi.
Odcinek 250 5 Żona nie dla ciebie 16.09.2019
1377. 4-letnia Jadwiga jedzie na wiedeński dwór, do swojego narzeczonego, 8-letniego Wilhelma Habsburga. Pierwsze spotkanie z przyszłymi teściami - księciem Leopoldem i księżną Viridis - kończy się dla niej fatalnie. Za zerwanie kwiatków w ogrodzie i zniszczenie cennej księgi królewna zostaje zamknięta bez kolacji w komnacie. Pełka spotyka w krakowskim kościele Zawiszę z Kurozwęk w dość krępującej sytuacji. Potem na ulicy widzi swoją ukochaną Helenę. Niestety kobieta jest żoną jego brata Niemierzy. Jagiełło wysyła swego brata Skirgiełłe i jego druha Cyryla na wojnę w obronie Bełza i skarbu, jakim jest Ikona Matki Przeczystej. Obraz jest szczególnie ważny dla Julianny - matki Jagiełły i Skirgiełły.
Odcinek 251 6 Bądź jej rycerzem 17.09.2019
1377. – Nie chcę męża – mówi mała królewna do księcia Leopolda Habsburga. Ale już postanowione, że mały książę Wilhelm ożeni się z malutką królewną Jadwigą. Książę Leopold Habsburg marzy o tym, by jego syn w przyszłości został królem. Władysław Opolczyk święci wojenne triumfy na Rusi. Przy okazji zajmuje się kolekcjonowaniem pięknych i cennych przedmiotów, którymi planuje pokryć długi. Zakonnik, ojciec Tomasz, informuje go, że w Bełzu znajduje się Ikona Matki Przeczystej, którą napisał św Łukasz. Książę chce ją zdobyć. Jogaiła, po utracie Bełza, Horodła i Chełma, się nie poddaje. Razem z Kiejstutem planuje odzyskać utracone ziemie. Tymczasem w Krakowie regentka Elżbieta w tajemnicy spotyka się z Jaśkiem Melsztyńskim. Jan z Kleparza w karczmie opowiada, ze jest synem króla Kazimierza. W Krakowie pojawiają się dwie osoby, których prawie nikt się nie spodziewał.
Odcinek 252 7 Pokładziny 18.09.2019
czerwiec roku 1378. Trwają przygotowania do ceremonii zaręczyn królewny Jadwigi Andegaweńskiej i księcia Wilhelma Habsburga. Do zamkowej kaplicy przybywają goście i duchowni. Odbędą się sponsalia de futuro, czyli zaręczyny na przyszłość, a gdy dzieci osiągną wiek 12-14 lat skonsumują małżeństwo. Na razie mają spędzić razem noc wtuleni w pieska Tristana. Elżbieta postanawia pozbawić Władysława Opolczyka tytułu namiestnika i wynikających z niego uprawnień. W Budzie umiera najstarsza siostra Jadwigi, Katarzyna. Trwa żałoba i wyjaśnianie przyczyn jej tajemniczej śmierci. Jan Radlica podejrzewa truciznę.
Odcinek 253 8 "Bóg śmierci nie uczynił i nie cieszy się ze zguby żyjących" 19.09.2019
1378. Mała Jadwiga dowiaduje się, że Katarzyna umarła. Wini siebie za śmierć siostry. Książę Leopold i księżna Viridis, do których także docierają te wieści, myślą tylko o tym, że ich syn zostanie królem. Na Litwie trwa wojna. Jogaiła chce wejść w sojusz z Ludwikiem. Wysyła na Węgry brata Skirgiełłę i jego druha Cyryla. Posłowie mają wynegocjować porozumienie z królem i wykupić jeńców. Elżbieta nie daje się przekupić Opolczykowi. Książę Władysław traci namiestnictwo i musi zadowolić się ziemią dobrzyńską. Na Wawelu zjawia się Jan z Kleparza. Chce rozmawiać z królową regentką Elżbietą.
Odcinek 254 9 Synowie króla, który nie miał synów 23.09.2019
Rok 1379. Królowa Elżbieta zastanawia się, czy Jan z Kleparza tak jak twierdzi rzeczywiście jest synem jej brata - króla Kazimierza i Krasnej - kobiety lekkich obyczajów. Wkrótce jej rzekomy krewny zostaje pobity. Książę Władysław Opolczyk rozważa pomoc Helenie w odnalezieniu jej męża, który zaginął kilka lat temu na Litwie. Posłowie litewscy zamiast do Budy, jadą do Malborka. Cyryl martwi się, że zostanie przez Krzyżaków rozpoznany jako Pomsta - ich szpieg - i Skirgiełło dowie się prawdy. Krzyżacy knują spisek, Jagiełło jest w niebezpieczeństwie. Na wiedeńskim dworze książę Leopold i księżna Viridis namyślają się, czy wysłać Wilhelma do Budy. Po śmierci królewny Katarzyny boją się, że panuje tam epidemia.
Odcinek 255 10 Bracia 24.09.2019
1379. Na węgierski dwór przybywają litewscy posłowie na czele ze Skirgiełłą i proszą o chrzest. Elżbieta Bośniaczka sądzi, że to jej dana będzie misja nawrócenia Litwy na chrześcijaństwo. Tymczasem Ludwik omawia z Pełką przyszłość polskiej korony. Niemierza, który dla Litwinów jest Cyrylem, a dla Krzyżaków - Pomstą, myśli tylko o zabiciu Kiejstuta i pomszczeniu ojca i dziadka. W Wilnie księżna Julianna dostaje list, z którego dowiaduje się, że Jogaiła planuje wziąć chrzest za pośrednictwem Krzyżaków. Uważa, że powinien zwrócić się ku Moskwie. Jej córka Maria Olgierdówna prosi o błogosławieństwo i zgodę na ślub z bojarem Wojdyłłą. Matka wyrazi zgodę, jeśli Jogaiła ożeni się z Zofią i przyjmie prawosławny chrzest. Jagiełło błogosławi miłość Marii i Wojdyłły.
Odcinek 256 11 Wbrew tradycji 26.09.2019 r.
1379. Król Ludwik pragnie uzyskać od panów polskich przysięgę, że Maria będzie przyszłą polską królową. Książę Władysław Opolczyk nie może się pogodzić z tym, w jaki sposób go potraktowano. W ramach zemsty mówi Przedborowi z Brzezia i Sędziwojowi z Szubina, że węgierski król ich oszukał i nie zrobią już kariery na Rusi. Mężczyźni udają się na zjazd w Koszycach, by usłyszeć od Andegawena wyjaśnienia. Ludwik wybiera się do Koszyc, nie wie, że Opolczyk zdradził jego sekret dotyczący Rusi. W Wilnie trwają przygotowania do ślubu Marii z Wojdyłą. Jogaiła błaga matkę, aby pobłogosławiła córkę. Wesele Marii Olgierdówny i Wojdyłły zostaje zakłócone przez Kiejstuta, który chce sojuszu z Krzyżakami. Między braćmi Pełką i Niemierzą dochodzi do kłótni, a Jadwiga ma wypadek. Jasiek Melsztyński wysyła do Koszyc swego syna Spytka. Jan z Kleparza dostaje od Elżbiety prezent, o jakim nawet nie marzył.
Odcinek 257 12 Fortel i układ
Rok 1379. Panowie z Małopolski i Wielkopolski debatują w Koszycach nad tym, kto ma przejąć polską koronę. Melsztyńscy i ich zwolennicy forsują kandydaturę Marii Andegaweńskiej, zaś Wielkopolanie widzą na tronie księcia mazowieckiego Siemowita. Na miejscu zjawia się Ludwik, który oczekuje złożenia przysięgi, że królem zostanie jego córka. Kiejstut podpisuje pokój z Krzyżakami. Jagiełło postanawia zawrzeć tajny pakt z wielkim mistrzem Zollnerem i komturem Konradem Wallenrodem. Elżbieta postanawia wyjechać do swojej wnuczki Jadwigi. Mała potrzebuje spokoju, miłości i opieki, których nie zawsze może jej dać matka, Elżbieta Bośniaczka.
Odcinek 258 13 Szkatułka 30.09.2019 r.
Rok 1380. Podczas powrotu na Litwę Niemierzę i Skirgiełłę napadają Krzyżacy. Okazuje się, że to wysłannicy Kiejstuta. Ranny Niemierza ratuje skatowanego towarzysza. Zawisza Kurozwęcki zostaje biskupem krakowskim. Pod presją stanowiska upija się i prosi Spytka o pomoc. Jego ojciec Dobiesław jest niezwykle dumny. Przed ingresem i pierwszym kazaniem duchowny przesadza z trunkami i nie jest w stanie wyjść do wiernych. Przed wyjazdem do klasztoru, Elżbieta daje Średniej Jadwidze specjalny prezent: szkatułkę z tajemniczą skrytką. Jej zawartość Jadwiga odkryje o wiele później. Do Budy przyjeżdża Wilhelm z rodzicami. Dzieci podsłuchują, że Elżbieta Bośniaczka chce unieważnić ich ślub. Przestraszone chowają się do wielkiego kufra.
Odcinek 259 14 Żegnaj królowo 01.10.2019 r.
1380. Elżbieta umiera w samotności w klasztorze klarysek. Ludwik postanawia spełnić ostatnią wolę matki i wysłać Jadwigę do Krakowa. Mała królewna ma wyrzuty sumienia, że nie odwiedziła babci przed śmiercią. Wielki Książę Litewski Jogaiła waha się, czy poślubić moskiewską księżniczkę i przyjąć prawosławny chrzest. Jasiek z Melsztyna nie wie jeszcze, że Elżbieta umarła. Zastanawia się, czy wróci ona do Krakowa.
Odcinek 260 15 Zmiana pokoleń 02.10.2019 r.
Rok 1381. Testament Elżbiety budzi na Węgrzech kontrowersje. Wściekłość Bośniaczki pogłębia fakt, że jej mąż zamierza zgodnie z wolą matki wysłać Jadwigę do Polski. Jasiek z Melsztyna i Spytko przybywają na pogrzeb. Wieczorem opowiadają Jadwidze o dzielnym chłopcu Jogaile. Margit, dwórka królewny, zdradza Spytkowi tajemnice na temat śmierci swojego brata podczas krakowskiej rzezi Węgrów w 1376 roku. Esterka postanawia ubrać Jana z Kleparza stosownie do jego nowego, szlacheckiego stanu. Mężczyzna postanawia razem z Grzymkiem, mężem Urszuli, pomagać ubogim. Jagiełło nie zamierza zrywać układu pokojowego z Krzyżakami i odmawia pomocy stryjowi. Kiejstut szykuje zemstę.
Odcinek 261 16 Wilno moje, ile cię cenić trzeba... 02.10.2019 r.
1381. Kiejstut zdobywa Wilno i żąda od bratanka, by zrzekł się tytułu wielkiego księcia i opuścił miasto wraz z rodziną. Jagiełło wyjeżdża z bliskimi do Krewy, ale obiecuje zemstę. Podczas pobytu z synem w Melsztynie Jasiek nagle traci przytomność. Gdy na chwilę odzyskuje świadomość, przekazuje Spytkowi sztylet króla Władysława Łokietka. Po śmierci Elżbiety Ludwik nie ma zamiaru osobiście rządzić w Polsce. Przekazuje władzę w ręce kilku możnych. Spytek zostaje mianowany wojewodą krakowskim, ale wiadomość przychodzi tuż po śmierci jego ojca, Jaśka z Melsztyna.
Odcinek 262 17 Mogę rządzić tylko sam 07.10.2019 r.
1382. Z Wilna wygnano rodzinę Olgierdowiczów. Kiejstut wzywa Jagiełłę i wymaga od niego posłuszeństwa. Krewny jednak planuje zemstę i odzyskanie zamku. Zawisza spada z drabiny w trakcie podglądania Heleny i Pełki. Jan z Kleparza pomaga rannemu biskupowi. Ludwik i Jadwiga decydują w sprawie ikony Matki Boskiej.
Odcinek 263: Wilno moje... 18 Wilno moje... 08.10.2019 r.
1382. Kiejstut uprowadza i torturuje Wojdyłę. Hanul dostaje się na zamek w Krewie. Oferuje Jagielle pomoc w odbiciu Wilna. Jan z Kleparza wystawia diagnozę rannemu Zawiszy, a także dostaje szansę uczenia się u Mikołaja z Alwernii. Tymczasem Dobiesław otrzymuje urząd od króla Ludwika. Ten zaszczyt nie cieszy go jednak z powodu osobistej tragedii.
Odcinek 264: Zakład 19 Zakład 09.10.2019 r.
1382. Jagiełło, z pomocą Hanula oraz mieszczan, odzyskuje Wilno. Maria Olgierdówna jest zrozpaczona i pogrążona w żalu po śmierci męża. W Krakowie rozwija się miłość Pełki do żony swojego brata, Heleny. Jan z Kleparza pilnie potrzebuje pieniędzy, aby zacząć naukę. Postanawia wyruszyć, wraz z Grzymkiem, do swojej wsi i tam przejąć pańskie włości. Spytek i Przedbor z Brzezia zakładają się o to, kto będzie rządził na Litwie.
Odcinek 265: Królu, co z tą Litwą? 20 Królu, co z tą Litwą? 10.10.2019 r.
Rok 1382. Na Litwie trwają rozmowy dotyczące wojny. Jagiełło pragnie zawrzeć z Kiejstutem rozejm. W Budzie Pełka zabiega o spotkanie z królem Ludwikiem. Jadwiga pod okiem ojca przygotowuje się do rządzenia. Jan z Kleparza jako szlachcic robi zajazd Kościelca, wioski nadanej mu przez królową Elżbietę wraz z herbem Golian.
Odcinek 266: Wielka zemsta 21 Wielka zemsta 14.10.2019 r.
1382. Bośniaczka knuje za plecami coraz słabszego męża, planując przejąć władzę. Niemierza przedostaje się do celi Kiejstuta z zamiarem dokonania aktu zemsty. Pełka otwiera się przed Mentorem, wyjawiając mu swoje problemy sercowe. Urszula i Cudka odkrywają tajemnicę Heleny.
Odcinek 267: Wniebowzięcie 22 Wniebowzięcie 15.10.2019 r.
15 VIII 1382. Kiejstut ginie z ręki Niemierzy. Jagiełło wyrzuca Skirgielle, że dopuścił do zbrodni. Witold obiecuje wziąć odwet za morderstwo ojca i tak zawiązuje się nowy konflikt na Litwie. Poważnie chory Ludwik symbolicznie żegna się z Budą. Spytek szuka mogił ofiar rzezi Węgrów. Cudka dowiaduje się, że to Pełka wsławił się bohaterstwem, a po Niemierzy nie ma śladu.
Odcinek 268: Nie mogą się dowiedzieć 23 Nie mogą się dowiedzieć 16.10.2019 r.
wrzesień 1382. Elżbieta Bośniaczka wbrew wcześniejszym planom postanawia na królową Węgier koronować Marię. Jadwiga załamuje się, słysząc jej decyzję. Pogrążona w rozpaczy po śmierci męża Maria Olgierdówna usiłuje porwać córeczkę Witolda. Niemierza zostaje schwytany przez litewskich wojowników. Na pomoc rusza mu Pełka.
Odcinek 269: Korona bez króla 24 Korona bez króla 17.10.2019 r.
28. XI. 1382. Jagiełło jest wściekły, że Cyrylowi i Witoldowi udało się uciec. W Radomsku odbywa się zjazd - możni nie mogą dojść do porozumienia co do wspólnego kandydata na króla Polski. Jadwiga przeżywa żałobę po śmierci ojca. Do tego została pozbawiona korony i cierpi z powodu rozłąki z Wilhelmem. Nie ma jednak nadziei na szybkie zobaczenie ukochanego. Pełka i Niemierza docierają do Polski.
Odcinek 270: A może Jogaiła? 25 A może Jogaiła? 21.10.2019 r.
1383. Panowie polscy zostali postawieni pod ścianą po tym, jak decyzją Bośniaczki Maria ma być królową Węgier. Spytek opracowuje jednak plan i znajduje nowego kandydata na tron Polski. Witold, po ucieczce z Trok, szuka schronienia u Krzyżaków. Konrad Wallenrod chce go jak najszybciej ochrzcić. Niemierza wraca do domu. Helena i Cudka zastanawiają się, czy wyjawić mu tajemnicę?
Odcinek 271: Postawcie na mnie 26 Postawcie na mnie 22.10.2019 r.
1383. Helena i Cudka chcą wyznać Niemierzy prawdę, ale złe wieści z Wielkopolski niweczą ich zamiary. Jagiełło jest w trudniej sytuacji, ale nie chce przyjąć chrztu ani się żenić. Jan z Kleparza rusza na radę panów do Melsztyna, gdzie zwraca uwagę na absurd polskiego położenia. Spytek zdradza, że posłał Pełkę do Jagiełły.
Odcinek 272: Sieradz 27 Sieradz 23.10.2019 r.
23 III 1383. Niedziela Palmowa. Trwa zjazd w Sieradzu, na którym odbywają się dyskusje na temat obsadzenia tronu. Spytek fortelem pozbywa się Opolczyka z grona kandydatów na króla Polski. Pełka podczas spotkania z Jagiełłą przedstawia propozycję sojuszu i małżeństwa z Jadwigą.
Odcinek 273: Czekając na króla 28 Czekając na króla 24.10.2019 r.
Zielone Świątki. Bodzanta i Siemowit chcą uprowadzić Jadwigę. Ich zamiary udaremniają Spytek i Pełka. Panowie polscy oczekują na orszak węgierski, ale córka Ludwika się nie pojawia. Zamiast niej Bośniaczka przysyła list, w którym oznajmia, że Andegawenka przyjedzie do Polski najwcześniej za kilka miesięcy. Helena rodzi syna, Urszula znów ją szantażuje. Jagiełło oznajmia matce, że podjął ostateczną decyzje: ożeni się z Jadwigą.
Odcinek 274: Święty Marcin... tylko z Rajska 29 Święty Marcin... tylko z Rajska 28.10.2019 r.
Mentor zawiadamia panów polskich, że królowa Jadwiga zjawi się w Polsce najwcześniej wiosną. Przedbór z Brzezia usiłuje zapanować nad sytuacją na Wawelu. Hanul zwiedza Kraków. Niemierza wraca z Sierakowa i dowiaduje się o zdradzie Heleny. Kiedy w pośpiechu opuszcza dom, dostrzega Hanula. Jest pewny, że mężczyzna zamierza go zabić.
Odcinek 275: Jak być królem 30 Jak być królem 29.10.2019 r.
1384. Jadwiga rozmawia z matką. Próbuje wymusić na niej zgodę, na wyjazd do Polski. Mentor znajduje list królowej adresowany do Wilhelma, w którym ta pisze o sekretnym spotkaniu w Krakowie. Kowno zajęli Krzyżacy. Jagiełło zamierza pozostawić Litwę Witoldowi. Wierzynek zostaje szpiegiem Gniewosza z Dalewic.
Odcinek 276: Dzikus czy apostoł? 31 Dzikus czy apostoł? 30.10.2019 r.
Jadwiga otrzymuje list oczerniający Wilhelma. Maria, która jest jego prawdziwą autorką, wmawia siostrze, że przyniósł go posłaniec z Litwy. Zollner usiłuje uzyskać informacje o Litwie od Konrada Wallenroda. Witold staje po stronie Jagiełły i zgadza się na przyjęcie chrztu. Dzięki intrydze Gniewosz z Dalewic ponownie zajmuje miejsce przy Opolczyku. Próbuje namówić go, by wyjechał do Wiednia. W Krakowie Jan z Kleparza pomaga chorym dzieciom.
Odcinek 277: Dzień szakala 32 Dzień szakala 31.10.2019 r.
październik 1384. Po przyjeździe do Polski Jadwiga nawiązuje dobre stosunki ze Spytkiem i wychodzi do oczekującego na nią tłumu. Wśród ludzi ukrywa się zamachowiec Cztan z Borowiny. Niemierzy udaje się udaremnić jego zamiary. Korygiełło, na rozkaz Jagiełły, zmierza do Polski, by powitać królową. Neu-Marienwerder nadal utrzymuje obronę. Z posiłkami przybywa Wallenrod. Ragana poświęca się, by ocalić Jagiełłę.
Odcinek 278: Zaskakujący Kraków 33 Zaskakujący Kraków 4.11.2019 r.
Jadwiga próbuje lepiej poznać Dymitra z Goraja. Zazdrośni panowie polscy spiskują z Gniewoszem z Dalewic, by nie dopuścić do spotkania Jana z Kleparza i Jadwigi. Opolczyk próbuje nakłonić Leopolda, by jak najszybciej oddelegował do Krakowa Wilhelma. Ten oszukuje i zdradza Jadwigę, to nie on pisze do niej miłosne listy. Niemierza postanawia zmienić swoje życie.
Odcinek 323 78 01.2020 r.
1387. Skirgiełło przychodzi z pomocą Raganie porwanej przez Witolda. Po tym, jak ksiądz Trąba przyznaje się do sfałszowania listu od Wilhelma, Jadwiga wysyła go za karę na Litwę. Helena przyznaje się Diabłu Weneckiemu, że jedzie z królową na Ruś. Dobiesław nakrywa Mścichnę i Jana na potajemnym pocałunku i zrywa zaręczyny. Ojciec Wojciech jawi się Jagielle jako mężny chrześcijanin. Król uznaje, że jest on najlepszym kandydatem do ochrzczenia Litwy.
Odcinek 324 79 01.2020 r.
Jagiełło wchodzi w spór z Julianną na temat konieczności chrztu Litwy. Ostatecznie jednak gasi Święty Ogień, symbol litewskiego pogaństwa. Wilhelm chce wytoczyć Jadwidze proces o bigamię. Ojciec Tomasz i Bohun ze Strzały objeżdżają Ruś z manifestem Opolczyka. Eufemia radzi mężowi stawiać teraz na Polskę, nie na Węgry. Jadwiga wyrusza na Ruś.
Odcinek 325 80 01.2020 r.
1387. Spytek gości Jadwigę i Erzsebet w Melsztynie. Zauroczony mężczyzna oświadcza się dwórce królowej. Jagiełło i jego żona dowiadują się o wywrotowej działalności Opolczyka. Witold zdradza swojej żonie Annie, że chce odzyskać nie tylko Troki, ale całą Litwę. Ojciec Wojciech zostaje pobity w czasie modlitwy. Ciężko ranny umiera.
Advertisement